Новини Центральної ОДПІ Харкова

Нововведення щодо права на податкову знижку

Начальник Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев повідомляє про зміни до порядку застосування права на податкову знижку. Зокрема, в частині податкової знижки за навчання. Раніше таке право надавалося лише за послуги, сплачені на користь вітчизняних закладів професійної (професійно-технічної) та вищої освіти. Відтепер, платники матимуть право на податкову знижку, якщо оплачували освітні послуги, які надаються дошкільними, шкільними та позашкільними закладами освіти. Разом з тим, залишилася без змін норма щодо визначення особи, яка має право на отримання такої податкової знижки. Право на отримання податкової знижки мають самі платники, або ж якщо особа, яка навчається, є членом сім’ї першого ступеня спорідненості: чоловік, дружина, діти, батьки. Тож, якщо в 2018 році проводиться оплата освітніх послуг і платник отримує дохід у вигляді заробітної плати (офіційно працевлаштований), то по закінченню 2018 року слід звернутися до органу фіскальної служби за місцем реєстрації (проживання) з декларацією та документами, які підтверджують факт надання послуги і її проплати. Звертаємо увагу, що платник може реалізувати своє право на податкову знижку лише протягом одного календарного року наступного за роком, в якому були понесені витрати на освітні послуги. В разі виникнення додаткових питань можна звернутися за консультацією до Центрів обслуговування платників за місцем реєстрації (проживання).

До уваги платників податків! 29 серпня — граничний термін сплати податку на нерухоме майно

Начальник Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев нагадує фізичним особам, які мають у власності нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, про настання граничного терміну сплати нарахованих сум податку. Податок сплачується протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення-рішення. Тож для платників, які отримали повідомлення про сплату податку на нерухомість 30 червня (граничний термін вручення) граничний термін сплати 29 серпня. Обов’язок по сплаті даного податку виникає у власників житла та нежитлової нерухомості. При цьому слід врахувати що Податковий кодекс містить норму щодо зменшення об’єкту оподаткування в залежності від виду нерухомого майна. Приміром, власники квартир до 60 квадратних метрів взагалі не є платниками даного податку. Також не сплачуватимуть до бюджету ні копійки податку і власники житлових будинків, якщо їх площа не перевищує 120 квадратних метрів. Якщо ж фізична особа має у власності і квартиру і будинок, то 180 квадратних метрів спільного метражу також не підлягатиме оподаткуванню. Разом з тим, якщо у фізичної особи у власності перебуває квартира (частка), загальна площа якої перевищує 300 квадратних метра або житловий будинок, площа якого більша 500 квадратних метра, сума податку додатково збільшується на 25000 грн. на кожний такий об’єкт. При цьому не має значення кількість фізичних осіб, які проживають в такому об’єкті нерухомості. Щодо ставок податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, то вони, як і раніше, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад. Звертаємо увагу, що попри законодавчу норму щодо нарахування податку органом фіскальної служби та вручення платнику до 1 липня податкового повідомлення-рішення, існує ризик нарахування в подальшому штрафних санкцій. Адже не всі фізичні особи, платники податку на нерухомість, своєчасно проінформували контролюючий орган про зміну свого місця проживання і відповідно не змогли отримати повідомлення-рішення. Для отримання консультацій можна звертатися до ЦОП Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області.

Податкова вимога

Центральна ОДПІ м. Харкова інформує, згідно з п.п 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) «податкова вимога» — письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу. Статтею 59 ПКУ передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Відповідно до статті 42 ПКУ: — податкові вимоги повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу; — листування контролюючих органів з платниками податків здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет. Податкова вимога вважається надісланою (врученою) платнику податків: — якщо її передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення; — якщо її вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення; у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкові вимоги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкову вимогу, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкова вимога вважається врученою платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. Мінімальна сума податкового боргу, менше якої платнику податків не направляється податкова вимога, становить 1020 гривень (60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян). Податкова вимога є документом, яким платнику податків, що має податковий борг, повідомляється про факт появи у нього податкового боргу і виникнення права податкової застави, обов’язок щодо погашення такого боргу, наслідки невиконання такої вимоги, попередження про опис майна у податкову заставу та можливість продажу на публічних торгах заставного майна. Податкова вимога вважається відкликаною у разі: погашення суми податкового боргу, скасування раніше прийнятих податкового повідомлення-рішення (або зменшення суми грошового зобов’язання, визначеної у ньому) чи податкової вимоги (або скасовується сума податкового боргу, визначена у ній). Порядок направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків (далі — Порядок) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 30 червня 2017 N 610.

Які суми не включаються до складу доходу ЮО — платника ЄП

Центральна ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, відповідно до п. 292.11 ст. 292 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI до складу доходу, визначеного цією статтею, не включаються: 1) суми податку на додану вартість; 2) суми коштів, отриманих за внутрішніми розрахунками між структурними підрозділами платника єдиного податку; 3) суми фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, отриманої та поверненої протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, та суми кредитів; 4) суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з бюджетів або державних цільових фондів, у тому числі в межах державних або місцевих програм; 5) суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) — платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів; 6) суми коштів, що надійшли як оплата товарів (робіт, послуг), реалізованих у період сплати інших податків і зборів, встановлених ПКУ, вартість яких була включена до доходу юридичної особи при обчисленні податку на прибуток підприємств; 7) суми податку на додану вартість, що надійшли у вартості товарів (виконаних робіт, наданих послуг), відвантажених (поставлених) у період сплати інших податків і зборів, встановлених ПКУ; 8) суми коштів та вартість майна, внесені засновниками або учасниками платника єдиного податку до статутного капіталу такого платника; 9) суми коштів у частині надмірно сплачених податків і зборів, встановлених ПКУ, та суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що повертаються платнику єдиного податку з бюджетів або державних цільових фондів; 10) дивіденди, отримані платником єдиного податку — юридичною особою від інших платників податків, оподатковані в порядку, визначеному ПКУ.

Фізичні особи — фермери можуть стати платниками єдиного податку

Закон України від 10 липня 2018 року № 2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» (далі — Закон № 2497-VIII) набрав чинності з 15.08.2018 року. Законом № 2497-VIII, зокрема, внесено зміни до Податкового кодексу України, згідно з якими фізичні особи, які організували фермерське господарство, зможуть зареєструватись фізичними особами — підприємцями платниками єдиного податку четвертої групи за умови виконання сукупності вимог визначених п. 291.4 ст. 291 Кодексу: здійснювати виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж; вести господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси; не використовувати працю найманих осіб; членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої ст. 3 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-ІІІ із змінами і доповненнями; площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів. Разом з тим Законом № 2497-VIII внесено зміни до Закону України від 24 червня 2004 року № 1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України», якими, зокрема передбачено пільговий порядок сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для членів/голови сімейного фермерського господарства протягом 10 років за рахунок коштів, передбачених у Державному бюджеті України. Крім того, визначено, що податок на доходи фізичних осіб з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачується податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди (суборенди, емфітевзису). Довідково: Закон № 2497-VIII опубліковано 14.08.2018 в газеті «Голос України» № 150.

Власникам дорогих авто час платити транспортний податок

Відповідно до норм Податкового кодексу України власники певної категорії автотранспорту мають сплатити транспортний податок. Об’єктом оподаткування є легкові авто, віком не старше 5 років (з моменту виробництва) та середньоринкова вартість яких перевищує 375 мінімальних заробітних плат. Враховуючи, що розмір мінімальної заробітної плати станом на 1 січня 2018 року становить 3723 грн., то зазначена сума дорівнює 1396125 грн. Щодо розміру середньоринкової вартості, то дану величину формує Мінекономіки. Для її розрахунку використовуються такі дані: марка, модель, рік випуску, тип двигуна, об’єм двигуна, тип коробки передач, пробіг. Ставка транспортного податку в річному вимірі становить 25 000 грн за автомобіль. Слід пам’ятати, що у випадку, коли ви є власником кількох автомобілів, які підпадають під оподаткування, податок потрібно сплачувати за кожен автомобіль. Звертаємо увагу, що нарахування сум податку здійснюється контролюючим органом і до 1 липня поточного року відповідне повідомлення-рішення направляється платнику. З моменту отримання повідомлення-рішення, у платника є 60 днів для сплати транспортного податку. Відтак для тих платників, які отримали повідомлення-рішення 30 червня, граничний термін сплати збігає 29 серпня. За вказаними параметрами підпадають під об’єкт оподаткування, якщо ви не отримали повідомлення-рішення (в силу різних причин, в тому числі через невідповідність зареєстрованого місця проживання із фактичним), слід негайно звернутися до органу фіскальної служби за місцем проживання для сплати належної суми податку. Адже несвоєчасна сплата створює для платників багато неприємностей, включаючи додаткові фінансові навантаження у вигляді штрафу.

Торговий об’єкт, який не є відокремленим підрозділом підприємства і не здійснює готівкові розрахунки, не веде касову книгу

Начальник Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев інформує, що відповідно до п. 39 розділу IV Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від  29 грудня 2017 року № 148 (далі – Положення № 148), установи/підприємства відображають у касовій книзі (додаток 5 до Положення № 148) усі надходження і видачу готівки в національній валюті. Кожна/кожне установа/підприємство (юридична особа), що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів). Відокремлені підрозділи установ/підприємств, які проводять операції з приймання готівки за продану продукцію (товари, роботи, послуги) з оформленням її прибутковим касовим ордером, а також з видачі готівки на виплати, пов’язані з оплатою праці, виробничі (господарські) потреби, інші операції з оформленням їх видатковими касовими ордерами і відомостями, ведуть касову книгу. Відокремлені підрозділи установ/підприємств, страхові агенти, брокери, розповсюджувачі лотерей, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та книги обліку розрахункових операцій, але не проводять операцій з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами, а також фізичні особи – підприємці касової книги не ведуть. Враховуючи вищевикладене, торгові об’єкти, які не є відокремленими підрозділами установи/підприємства та не проводять операції з приймання готівки за касовими ордерами, касові книги не ведуть.

ЗЕМЕЛЬНИЙ ПОДАТОК Код КЕКВ для сплати бюджетної установи

Компенсація земельного податку сплачується орендарем у складі орендної плати або як відшкодування таких витрат орендодавця. Плата за користування земельною ділянкою орендарем здійснюється за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» (пп. 6 пп. 2.2.4 п. 2.2 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну України від 12.03.2012 р. № 333). Бюджетна установа — орендодавець сплачує земельний податок за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» (пп. 1 п. 2.6 цієї Інструкції). У разі відшкодування земельного податку орендарем кошти мають зараховуватися на реєстраційні рахунки орендодавця за КЕКВ 0000.

ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ Стимулювання розвитку фермерських господарств

З 15.08.2018 р. набрав чинності Закон України, яким внесено зміни до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств. Змінами до Податкового кодексу, зокрема, передбачено, що платники єдиного податку четвертої групи — сільськогосподарські товаровиробники: юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, у яких частка сільсько-господарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 %; фізичні особи — підприємці, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону України «Про фермерське господарство», за умови виконання сукупності таких вимог: здійснюють виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власно- вирощеної або відгодованої продукції та її продаж; провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси; не використовують працю найманих осіб; членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої ст. З Сімейного кодексу; площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше 2 га, але не більше 20 га. Також передбачено, що податок за лісові землі складається із земельного податку та рентної плати, що визначається податковим законодавством. Ставки податку за один гектар лісових земель встановлюються відповідно до статей 274 та 277 Податкового кодексу. Законом також внесено зміни до законів України «Про фермерське господарство», «Про державну підтримку сільського господарства України», «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань».

ОПЛАТА ПРАЦІ Переведення на нижчеоплачувану роботу

Відповідно до частини першої ст. 114 КЗпП при переведенні працівника на іншу постійну нижчеоплачувану роботу за працівником зберігається його попередній середній заробіток протягом двох тижнів з дня переведення. Пунктом 18 постанови Пленуму Верховного Суду України від 24.12.99 р. № 13 «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці» встановлено, що положення ст. 114 КЗпП про збереження середнього заробітку за працівником, переведеним на нижчеоплачувану роботу, протягом двох тижнів з дня переведення застосовується, якщо інше не передбачено законодавством, і в тому разі, коли переведення мало місце з ініціативи самого працівника.

ЩОМІСЯЧНЕ ЗВІТУВАННЯ ПРО ВІДРАХУВАННЯ АЛІМЕНТІВ

У Мін’юсті України зареєстровано 03.08.2018 р. за № 901/32353 власний наказ, яким затверджено Зміни до Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом від 02.04.2012 р. № 512/5. Змінами, зокрема передбачено, що за кожною постановою про стягнення підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, фізичними особами — підприємцями, з якими боржник перебуває у трудових відносинах, щомісяця та після закінчення строку відповідних виплат або у разі звільнення працівника подається окремий звіт про здійснені відрахування та виплати за встановленою формою (додаток 9). У разі надходження до органу державної виконавчої служби, приватного виконавця заяви стягувана про видачу довідки про наявність заборгованості зі сплати аліментів орган державної виконавчої служби, приватний виконавець протягом трьох робочих днів видають стягувану довідку про наявність заборгованості зі сплати аліментів (додаток 16), яка скріплюється печаткою органу державної виконавчої служби, приватного виконавця. Наказом додаток 16 до Інструкції «Довідка про наявність заборгованості зі сплати аліментів» викладено в новій редакції та доповнено новим додатком 17 «Розрахунок нарахування виконавчого збору (основної винагороди приватного виконавця)». Наказ набирає чинності з дня опублікування, але не раніше дня набрання чинності Законом України від 03.07.2018 р. № 2475-VІІІ.

ОПАДАТКУВАННЯ МАЙНА ГРОМАДЯН ЯКЩО ППР НЕ ОТРИМАНО

Фізична особа у 2017 р. набула право власності на земельну ділянку площею 1 га, на якій розташовано складські приміщення, але квитанцію на сплату податку не отримала. Як бути в такому випадку? На підставі вимог п. 16.1 ст. 16, абзацу четвертого п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за місцем знаходження земельних ділянок у порядку, встановленому законодавством. Відповідно до п. 63.6 ст. 63 Кодексу облік платників у контролюючих органах ведеться за податковими номерами. Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення (далі — ППР) про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 Податкового кодексу (п. 286.5 ст. 286 Кодексу). Відповідно до абзацу п’ятого цього пункту платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо: розміру площі земельної ділянки, що перебуває у його власності та/або користуванні, права на користування пільгою зі сплати податку, розміру ставки податку, нарахованої суми податку. Контролюючі органи проводять нарахування податкових зобов’язань з плати за землю індивідуально для кожної фізичної особи у кожному індивідуальному випадку окремої земельної ділянки на підставі даних Державного земельного кадастру. Таким чином, у разі неотримання квитанції на сплату земельного податку платнику необхідно звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки з метою взяття на облік як платника земельного податку, а також проведення звірки даних щодо: розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності такого платника, права на користування пільгою зі сплати податку, розміру ставки податку, нарахованої суми податку.

ОБЛІК І РЕЄСТРАЦІЯ Зміни до Порядку обліку платників

У Мін’юсті України 23.07.2018 р. за№ 851/32303 зареєстровано наказ Мінфіну України, яким затверджено Зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого власним наказом від 09.12.2011 р. № 1588. Зокрема, встановлено, що облік іноземних юридичних осіб — виконавців проектів (програм) міжнародної технічної допомоги/представництв донорських установ в Україні, зареєстрованих Мінекономрозвитку України, здійснюється шляхом внесення відповідних записів та позначок до Єдиного банку даних юридичних осіб та реєстру платників податків — нерезидентів. Взяття на облік виконавця/представництва донорської установи в Україні здійснюється контролюючим органом за адресою виконавця/представництва донорської установи в Україні із присвоєнням податкового номера. Підставою для взяття на облік є: лист-звернення та копія свідоцтва про акредитацію виконавця (юридичної особи — нерезидента) проекту (програми) міжнародної технічної допомоги, подані виконавцем, або відомості про державну реєстрацію проекту (програми) міжнародної технічної допомоги та/або копія реєстраційної картки проекту (програми) міжнародної технічної допомоги, отримані від Мінекономрозвитку України відповідно до Порядку залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 р. № 153, — для виконавця; копія посвідчення про реєстрацію представництва донорської установи в Україні, отримана від Мінекономрозвитку України відповідно до постанови № 153, або лист-звернення, в якому зазначається адреса представництва в Україні, та копія посвідчення про реєстрацію представництва донорської установи в Україні, подані представництвом, — для представництва донорської установи в Україні. Наказ набирає чинності через 10 днів з дня опублікування.

МИТНИЙ КОНТРОЛЬ ВЕЗЕННЯ РАДІОЕЛЕКТРОННИХ ЗАСОБІВ

З 04.08.2018 р. набрало чинності рішення НКРЗІ, яким затверджено Порядок ввезення з-за кордону та реалізації в Україні радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв. Зазначеним Порядком встановлено процедуру ввезення з-за кордону та реалізації в Україні радіоелектронних засобів (далі — РЕЗ) і випромінювальних пристроїв (далі — ВП), у тому числі продукції, до складу якої входять РЕЗ (ВП), для їх вільного обігу в Україні. Будь-який товар (продукція), що за своїми характеристиками призначений(а) для випромінювання та/або приймання радіохвиль чи до складу (комплекту постачання) якого (якої) входять призначені для цього пристрої, розглядається як РЕЗ (ВП). Наявність РЕЗ у продукції позначається: Bluetooth, WiFi (або 802.Нхх, де хх — літери латинського алфавіту або їх комбінація), GSM, 3G (або CDMA, UMTS, WCDMA тощо), 4G (LTE, LTEU тощо), RFID (NFC), Wireless, Radio Frequency (RF, RF Transmitter), Transciever. Перелік товарів, які під час переміщення через митний кордон України підлягають оцінці відповідності згідно з вимогами технічних регламентів із зазначенням кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД для радіообладнання та товарів, що містять радіообладнання у своєму складі, наведено у додатку 12 до постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 р. № 436.

АКЦІОНЕРНІ ТОВАРИСТВА ЗМІНА РОЗМІРУ СТАТУТНОГО КАПІТАЛУ

З 04.08.2018 р. набрало чинності рішення НКЦПФР, яким затверджено Порядок збільшення (зменшення) статутного капіталу акціонерного товариства. Установлено, що зазначений Порядок поширюється на акціонерні товариства (крім інститутів спільного інвестування), які здійснюють збільшення або зменшення статутного капіталу. Порядок не поширюється на випадки зміни розміру статутного капіталу акціонерного товариства під час приєднання або виділу. Відповідно до цього Порядку можуть здійснюватися: переведення грошових зобов’язань в акції товариства шляхом розміщення акцій додаткової емісії існуючої номінальної вартості заздалегідь визначеному колу осіб (крім банків); конвертація конвертованих облігацій в акції товариства шляхом розміщення акцій додаткової емісії існуючої номінальної вартості серед власників конвертованих облігацій (крім банків). Розмір статутного капіталу після його збільшення (зменшення) має відповідати вимогам частини першої ст. 14 Закону України «Про акціонерні товариства» на дату реєстрації змін до статуту товариства.

ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ Перенесення щорічної відпустки у разі хвороби

Згідно зі ст. 11 Закону України «Про відпустки» щорічна відпустка має бути перенесена на інший період або продовжена в разі тимчасової непрацездатності працівника, засвідченої у встановленому порядку. У разі перенесення щорічної відпустки новий термін її надання встановлюється за згодою між працівником і роботодавцем. Якщо причини, що зумовили перенесення відпустки на інший період, настали під час її використання, то невикористана частина щорічної відпустки надається після закінчення дії причин, які її перервали, або за згодою сторін переноситься на інший період з додержанням вимог ст. 12 цього Закону. Питання щодо продовження або перенесення невикористаної відпустки має вирішуватись за погодженням між працівником та роботодавцем. Надання невикористаної частини відпустки одразу після одужання працівника чи перенесення її на інший період провадиться шляхом видання керівником відповідного наказу на підставі листка тимчасової непрацездатності працівника та його заяви.

Діють нові коефіцієнти нормативної грошової оцінки землі

Начальник Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев інформує, що з 17 липня 2018 року набрав чинності наказ Мінагрополітики та продовольства України від 27 березня 2018 року № 162 (далі – Наказ № 162), яким внесено зміни до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі – Порядок), затверджений наказом Мінагрополітики та продовольства України від 25 листопада 2016 року № 489. Порядком передбачено, що з 17.07.2018 для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, та у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) при розрахунку її нормативної грошової оцінки, застосовується із значенням 3,0.

Нові сервіси в Електронному кабінеті при реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування

Платники податку на додану вартість мають змогу скористатися новими сервісами в Е-кабінеті під час реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування. Зокрема: -в Електронному кабінеті є можливість подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо вони складені на одного отримувача за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних відображені однотипні операції. Однотипними операціями є операції з однаковими кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; — для уникнення помилок при складанні розрахунків коригування до податкової накладної платники можуть скоритися сервісом, який дозволяє переглянути повну інформацію щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників. Доступ до інформації надано в приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку податкової накладної відображається остаточний розрахунок з урахуванням всіх наступних зареєстрованих до неї розрахунків коригування; — можна здійснити перегляд розрахункових показників навантаження та суми ПДВ, зазначені платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді; — платники мають змогу скористатися Реєстром ПН/РК, реєстрація яких зупинена. Він розміщений у відкритій частині Електронного кабінету. За допомогою цього сервісу платники мають можливість в он-лайн режимі переглядати інформацію щодо розгляду та статусу зупинених документів. Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК». Всі ці сервіси є допомогою для бізнесу під час процесу реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, які скорочують час на пошук необхідної інформації та допомагають уникнути помилок при складанні розрахунків коригування.

Дії платника єдиного податку в разі перевищення граничного обсягу 5 млн. грн.

Платники єдиного податку третьої групи (юридичні особи), які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу 5 млн. грн., до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у подвійному розмірі ставок, визначених п. 293.3 ст. 293 Податкового кодексу, а також зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених Податковим кодексом. Як визначено п. 293.3 ст. 293 Податкового кодексу, відсоткова ставка єдиного податку для платників 3-ї групи встановлюється у розмірі: — 3% доходу – у разі сплати ПДВ; — 5% доходу – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку. Отже, до суми перевищення граничного обсягу застосовуються ставки 6%, якщо платник єдиного податку зареєстрований платником ПДВ, або 10%, – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку. У разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи (5 млн. грн.), – необхідно перейти на загальну систему оподаткування з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення. Заява про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу. У разі якщо платник єдиного податку не подає заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування добровільно, реєстрація платником єдиного податку може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням фіскального органу, прийнятим на підставі акта перевірки, — з першого числа місяця, наступного за кварталом, у якому допущено порушення.

30 серпня 2018 року останній день сплати

— податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу, за липень 2018 року; — військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу, за липень 2018 року;  — плати за землю за липень 2018 року; — ПДВ за липень 2018 року; — акцизного податку за липень 2018 року; — рентної плати за користування радіочастотним ресурсом за липень 2018 року.

15 серпня 2018 набрали чинності зміни до законодавства, покликані стимулювати утворення та діяльність сімейних фермерських господарств

Центральна ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області інформує, що 15 серпня 2018 набрав чинності Закон України від 10 липня 2018 №2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств». Закон №2497-VIIIвніс зміни до ПКУ, згідно з якими фізичні особи, які організували фермерське господарство, зможуть зареєструватись фізичними особами-підприємцями — платниками єдиного податку ІУ-тої групи за умови дотримання ними вимог, встановлених в п. 291.4 ст. 291 ПКУ, а саме: — здійснювати виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж; — вести господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси; не використовувати працю найманих осіб; — членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої ст. 3 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-ІІІ із змінами і доповненнями; — площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше 2 гектарів, але не більше 20 гектарів. Новоутворені сільськогосподарські товаровиробники фізичні особи-підприємці можуть стати платниками єдиного податку у рік державної реєстрації. При цьому ФОПи, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву про обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для ІУ-тої групи, вважаються платниками єдиного податку з дня державної реєстрації. ФОПи, які подали заяву про обрання ними спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для ІУ-тої групи, вперше подають визначену пп. 298.8.1 п. 298.8 статті 298 ПКУ звітність протягом 20 календарних днів з подання такої заяви. Визначено, що податок на доходи фізичних осіб з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачується податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди (суборенди, емфітевзису). Крім того, Законом № 2497-VIII внесено зміни до Закону України від 24 червня 2004 № 1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України», якими передбачено пільговий порядок сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для членів/голови сімейного фермерського господарства протягом 10 років за рахунок коштів, передбачених у Державному бюджеті України. Так, встановлено, що сімейним фермерським господарствам, які зареєстровані платниками єдиного податку ІУ-ї групи, надається додаткова фінансова підтримка через механізм доплати на користь застрахованих осіб — членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у сумі: 0,9 мінімального страхового внеску — перший рік; 0,8 мінімального страхового внеску — другий рік; 0,7 мінімального страхового внеску — третій рік; 0,6 мінімального страхового внеску — четвертий рік; 0,5 мінімального страхового внеску — п’ятий рік; 0,4 мінімального страхового внеску — шостий рік; 0,3 мінімального страхового внеску — сьомий рік; 0,2 мінімального страхового внеску — восьмий рік; 0,1 мінімального страхового внеску — дев’ятий та десятий роки.

Яка заборгованість визнається безнадійною?

Центральна ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що відповідно до п.п.14.1.11 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) безнадійна заборгованість – це заборгованість, що відповідає одній з таких ознак: а) заборгованість за зобов’язаннями щодо яких минув строк позовної давності; б) прострочена заборгованість померлої фізичної особи, за відсутності у неї спадкового майна, на яке може бути звернено стягнення; в) прострочена заборгованість осіб, які у судовому порядку визнані безвісно відсутніми, оголошені померлими; ґ) прострочена понад 180 днів заборгованість особи, розмір сукупних вимог кредитора за якою не перевищує мінімально встановленого законодавством розміру безспірних вимог кредитора для порушення провадження у справі про банкрутство, а для фізичних осіб – заборгованість, що не перевищує 25 відс. мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року (у разі відсутності законодавчо затвердженої процедури банкрутства фізичних осіб); д) актив у вигляді корпоративних прав або неборгових цінних паперів, емітента яких визнано банкрутом або припинено як юридичну особу у зв’язку з його ліквідацією; е) сума залишкового призового фонду лотереї станом на 31 грудня кожного року; є) прострочена заборгованість фізичної або юридичної особи, не погашена внаслідок недостатності майна зазначеної особи, за умови, що дії щодо примусового стягнення майна боржника не призвели до повного погашення заборгованості; ж) заборгованість, стягнення якої стало неможливим у зв’язку з дією обставин непереборної сили, стихійного лиха (форс-мажорних обставин), підтверджених у порядку, передбаченому законодавством; з) заборгованість суб’єктів господарювання, визнаних банкрутами у встановленому законом порядку або припинених як юридичні особи у зв’язку з їх ліквідацією. До безнадійної заборгованості банків може бути віднесено суму боргу за фінансовим кредитом, у тому числі сума основної заборгованості та/або сума нарахованих доходів, за яким прострочення погашення суми боргу (його частини) становить понад 360 днів, крім боргу за фінансовими кредитами осіб: — пов’язаних з таким кредитором; — які перебувають з таким кредитором у трудових відносинах; — які перебували з таким кредитором у трудових відносинах, та період між датою звільнення таких осіб та датою прощення їхньої заборгованості не перевищує три роки.

Платник єдиного податку 2-ї групи надає послуги. Що необхідно знати про обмеження?

Керівник Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев повідомляє, що відповідно до п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), другу групу єдиного податку мають право обирати фізичні особи — підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року вони відповідають сукупності таких критеріїв: — не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; — обсяг доходу не перевищує 1,5 млн. гривень. Отже, підприємці — платники єдиного податку 2-ї групи мають право надавати послуги тільки платникам єдиного податку або населенню. Тобто, якщо платник єдиного податку 2-ї групи у господарських відносинах з іншим суб’єктом господарювання, який не є платником єдиного податку, відповідно до умов договору виступає як виконавець послуг, то такий підприємець не може перебувати на 2-й групі єдиного податку. У разі недотримання зазначеного обмеження, необхідно перейти на загальну систему оподаткування з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася заборонена діяльність. Крім того, відповідно до п.293.4 ст.293 ПКУ до доходу, отриманого платником єдиного податку 2-ї групи від провадження забороненої діяльності, застосовується ставка єдиного податку у розмірі 15 відсотків.

Як суб’єктам господарювання дізнатися більше про свого бізнес-партнера

Центральна ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області інформує, що на офіційному веб-порталі ДФС України функціонує електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-парнера». За допомогою сервісу суб’єкти господарювання мають змогу встановити статус перебування окремого платника податків на обліку в органах державної фіскальної служби, отримати інформацію щодо наявності податкового боргу, визначити чи є платник банкрутом, чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, а також дізнатися про його відповідність критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ. Для того, щоб перевірити надійність ділового партнера, достатньо знати ідентифікаційний номер юридичної особи у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) або точну назву. Зазначена інформація вводиться в один із розділів системи, яка здійснює пошук у базах даних, доступних для публічного використання, та повідомляє про результати пошуку. Оновлення інформації на веб-порталі ДФС України щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних, за результатами попереднього банківського дня.

ПОДАТКОВА ЗНИЖКА НА НАВЧАННЯ – РОЗШИРЕНО ПЕРЕЛІК НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України Відповідно до п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення. З метою використання права на компенсацію вартості навчання один із батьків може включити до податкової знижки на навчання лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в якому зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається за податковим кредитом. При цьому, у договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини). Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п. п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ). Законом України від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту» встановлено, що договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату. Перелік вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти визначено відповідними законами України, зокрема, «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту». Для отримання податкової знижки за 2018 рік громадяни мають подати декларацію про отримані доходи з 1 січня до 31 грудня 2019 року. Якщо у цей період декларація не була подана, то знижка за цей період втрачається. До декларації необхідно додати копію договору на здобуття освіти, довідку про нараховану та виплачену заробітну плату, копію квитанції чи іншого розрахункового документа на оплату освітніх послуг, копію паспорта та реєстраційного номера платника податків, копію свідоцтва про народження дитини яка навчається. Податкова знижка нараховується на доходи, які отримані у вигляді заробітної плати, при цьому сума податкової знижки не повинна перевищувати розмір заробітної плати, яку платник отримав протягом року.

Новація в реєстрації розрахункових операцій — інноваційна система е-Receipt

Керівник Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев повідомляє, що триває реалізація пілотного проекту ДФС України щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій. Так, 19.06.2018 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 13.06.2018 № 472, якою затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій. Впровадження експериментального проекту розпочалося з 01 липня 2018 рокую. Будуть досліджені інноваційні розробки, новітні моделі програмних та/або програмно-технічних комплексів, можливість їх застосування для здійснення розрахункових операцій, буде прийнято рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання. Це сприятиме популяризації використання відповідних комплексів бізнесом, у зв’язку з тим, що використання окремих моделей надасть можливість здійснювати віддалений контроль за розрахунками та обігом товарів на підприємстві. Нова система може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм (персональні комп’ютери, планшети, смартфони). Вона передбачатиме програмне забезпечення для продавця, покупця та ДФС України, а також буде інтегрована з «Електронним кабінетом». Усі кейси системи будуть безкоштовними для її користувачів і не потребуватимуть абонентської плати за користування. Крім того, система e-Receipt працюватиме цілодобово та без вихідних, вона міститиме значний масив інформації для використання користувачами. На бізнес очікують зміни у використанні РРО, які дозволять спростити і здешевити процес та покращити умови ведення господарської діяльності. Впровадження проекту створить передумови для демонополізації ринку засобів для реєстрації розрахункових операцій, спростить умови  введення їх в експлуатацію та використання, а також зменшить витрати підприємців на їх придбання та обслуговування. Порядок № 472 передбачає, що учасниками експериментального проекту є виробники (постачальники) та користувачі новітніх моделей комплексів, зокрема, удосконалених комп’ютерно-касових систем, які виявили заінтересованість щодо участі в експериментальному проекті. Позитивні результати експерименту дозволять впровадити новітні РРО у промислову експлуатацію та сприятимуть їх застосуванню платниками податків поряд з традиційними моделями касових апаратів. Інноваційна система реєстрації та обліку РРО – e-Receipt, розроблена ДФС України, передбачає оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони) без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Закінчується термін сплати транспортного податку громадянами

Центральна ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області  нагадує, об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року  (у 2018 році ця сума складає 1 396 125 гривень (3723 грн х 375). Ставка податку становить 25 тис. грн  в рік за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування. Сплачувати транспортний податок зобов’язані як фізичні так і юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі, що є об’єктами оподаткування. Юридичними особами транспортний податок сплачується авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації. Фізична особа сплачує транспортний податок протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення-рішення. Контролюючий орган надсилає фізичній особі-платнику податку податкове повідомлення-рішення про сплату суми транспортного податку та відповідні платіжні реквізити за місцем її реєстрації до 1 липня звітного року.

Дарунок не в грошовій формі: відображаємо у формі 1ДФ

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4 (далі – Порядок). Згідно з Довідником ознак доходів, наведеного у додатку до Порядку вартість дарунків, яка не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, відображається в податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «160». При цьому, якщо вартість дарунка перевищує вказаний розмір, то уся сума такого дарунку відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «126» як додаткове благо.

Земельні ділянки надані в оренду: визначаємо об’єкт оподаткування ПДФО

Відповідно до п. п. 170.1.1 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковим агентом платника податку – орендодавця щодо його доходу від надання в оренду (емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар. При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі. Статтею 21 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до ПКУ). Водночас згідно з ст. 1 Указу Президента України «Про додаткові заходи щодо соціального захисту селян – власників земельних ділянок та земельних часток (паїв)» плата за оренду земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) має становити не менше 3 відсотків визначеної відповідно до законодавства вартості земельної ділянки, земельної частки (паю). При цьому умовами Типового договору оренди земельної частки (паю), затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 17.01.2000 №5 передбачено, що розмір орендної плати визначається за домовленістю між сторонами, але не може бути меншим від розміру, встановленого чинним законодавством. Таким чином, об’єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб за операціями з надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю) визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж 3 відсотків визначеної відповідно до законодавства вартості земельної ділянки, земельної частки (паю).

Коли підприємець-загальносистемник проводить остаточний розрахунок єдиного внеску

Начальник Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев нагадує, що абзацом третім частини восьмої ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» визначено, що платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), зокрема, фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок. Суми єдиного внеску, сплачені фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування протягом року (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня звітного року, та до 20 січня року, наступного за звітним роком), враховуються такими платниками при остаточному розрахунку за календарний рік згідно з даними, зазначеними у Податковій декларації про майновий стан і доходи та результатів перевірок діяльності таких осіб, що призвела до збільшення або зменшення розміру доходу, який підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. При цьому враховується кількість місяців, протягом яких така особа перебувала на обліку як платник єдиного внеску. Платники формують та подають Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом. Термін сплати зобов’язань, визначених фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування, у Звіті настає в день подання такого Звіту, відповідно єдиний внесок необхідно сплатити до дати його подання включно.

Коли види діяльності не змінено на КВЕД ДК 009:2010: чого чекати суб’єкту господарювання

Згідно з п. 11 частини другої ст. 9 та п. 6 частини четвертої ст. 9 Закону України від 15 травня 2003 року №755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) містяться відомості про юридичну особу (крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб) та фізичну особу – підприємця, зокрема, види діяльності. Нагадаємо, що з 1 січня 2014 року використовується національний класифікатор України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010», затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 457 зі змінами та доповненнями (далі – КВЕД ДК 009:2010), а Національний класифікатор України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2005», затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 26.12.2005 № 375 (далі – КВЕД ДК 009:2005), втратив чинність у зв’язку із закінченням строку його дії (до 01.01.2014). КВЕД — це статистичний інструмент для впорядкування економічної інформації. Код виду діяльності не створює прав чи обов’язків для підприємств та організацій, не спричиняє жодних правових наслідків. Будь-яке використання КВЕД не для статистичних потреб (адміністративних або нормативних) здійснюють самі користувачі за власними правилами, відповідаючи за це та належно пояснюючи таке використання (абзаці восьмий, десятий п. 1 КВЕД ДК 009:2010). Відповідно до частини першої ст. 19 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV зі змінами та доповненнями суб’єкти господарювання мають право без обмежень самостійно здійснювати господарську діяльність, що не суперечить законодавству. Водночас види економічної діяльності на основі КВЕД ДК 009:2010 є обов’язковими для: — зазначення їх у заяві про обрання або перехід на спрощену систему оподаткування у разі обрання суб’єктом господарювання першої-третьої групи платника єдиного податку (п.п. 5 п. 298.3 ст. 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями); — визначення класу професійного ризику виробництва за видами економічної діяльності (п. 3 Порядку визначення класу професійного ризику виробництва за видами економічної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 лютого 2012 року № 237) тощо. Слід зазначити, що Податковим кодексом України не передбачено прямої норми щодо притягнення до відповідальності суб’єкта господарювання, який не змінив з 01.01.2014 види економічної діяльності на основі КВЕД ДК 009:2005 на аналогічні види діяльності на основі КВЕД ДК 009:2010. При цьому види економічної діяльності, що були визначені на основі КВЕД ДК 009:2005, рекомендується замінити на аналогічні види діяльності на основі КВЕД ДК 009:2010 шляхом внесення змін до Єдиного державного реєстру.

Незалежна професійна діяльність без найманих осіб: нарахування та сплата ЄВ

Абзацом третім частини восьмої ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) встановлено, що особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі — ЄВ), нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ. Пунктом 2 частини першої ст. 7 Закону №2464 визначено, що ЄВ, зокрема, для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць. Якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, то такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом №2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць. Таким чином, базу нарахування ЄВ зобов’язані визначити платники, вказані у п. 5 частини першої ст. 4 Закону №2464, як ті, що отримують, так і ті, які не отримують дохід від провадження незалежної професійної діяльності.

Харківська митниця ДФС про відповідальність за реалізацію на території України товарів, ввезених поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю

На території ринків міста Харкова та області продовжують мати місце факти реалізації товарів, на які відсутнє маркування відповідно до вимог законодавства України (тютюнових виробів, косметичних виробів, мобільних телефонів, тощо). Зокрема, це стосується тютюнових виробів, на яких відсутні марки акцизного збору України та будь-які написи українською мовою. І хоча така продукція дещо дешевша за ту, яка легально продається в Україні, не слід забувати, що існує відповідальність за зберігання, перевезення, придбання чи використання товарів, транспортних засобів комерційного призначення, ввезених на митну територію України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю. Так, за вищезазначені дії згідно зі статтею 484 Митного кодексу України передбачено накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів або їх конфіскацію. Також, стаття 482 Митного кодексу України встановлює відповідальність і за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України поза митним контролем у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, транспортних засобів — безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, транспортних засобів і транспортних засобів, що використовувалися для переміщення товарів через митний кордон України поза митним контролем. Відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю встановлена статтею 483 Митного кодексу України. Такі дії тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів — безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів — безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України. Харківська митниця ДФС веде постійну роботу з виявлення та припинення вищезазначених правопорушень. Так, нещодавно співробітниками Харківської митниці ДФС було попереджено переміщення на територію України поза зоною митного контролю 424 кілограмів тютюну, а також 34 тисячі пачок цигарок приблизною вартістю 420 тисяч гривень. На правопорушників складені протоколи про порушення митних правил.

Сплата єдиного соціального внеску – гарантія соціальної захищеності кожного громадянина

Періоди, за які не сплачено єдиний соціальний внесок, не буде враховано у страховий стаж, що в подальшому вплине на майбутню пенсію. Своєчасна й повна сплата єдиного соціального внеску – це гарантія того, що фізична особа – підприємець, або її офіційно оформлений найманий працівник буде відчувати себе соціально захищеним, а також забезпечуватиметься своєчасне фінансування пенсійних виплат. Звертаємо увагу, що за порушення строків сплати єдиного внеску передбачено як фінансову відповідальність (відповідно до ст.25 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»), так і адміністративну, передбачену ст.1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 № 8073-X. Для уточнення та проведення звірення стану розрахунків з єдиного соціального внеску запрошуємо Вас до районних Центрів обслуговування платників податків за місцем реєстрації або здійснити їх за допомогою інформаційного ресурсу «Електронний кабінет платника»».

Надаєте майно в оренду – задекларуйте доходи!

Громадяни надають в оренду нерухоме майно, то отримані доходи необхідно задекларувати.

Відповідно до вимог  статті 170.1 ПКУ якщо нерухоме майно у громадянина орендує юридична особа або фізична особа – підприємець, то податковим агентом є орендатор. Він повинен утримати та перерахувати до бюджету податок на доходи за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5% . Якщо ж нерухомість здається фізичною особою іншій фізичній особі, то податок на доходи та військовий збір сплачує сам орендодавець — громадянин. Нагадаємо, декларації про майновий стан і доходи громадяни, зокрема які отримали доходи від надання нерухомості в оренду,  повинні подавати до ДПІ за місцем своєї податкової адреси. Фіскальна служба Харківщини запрошує декларантів, які надають в оренду майно, до Центрів обслуговування платників за місцем свого проживання, де вони можуть отримати безоплатну консультацію щодо порядку заповнення декларації про майновий стан і доходи.

Податкові зобов’язання з майнових податків громадянам необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання повідомлення – рішення

Відповідно до норм ПКУ, фізичні особи, які мають у власності квартири, будинки, об’єкти нежитлової нерухомості, земельні ділянки, транспортні засоби є платниками податку за таке майно. Нарахування відповідних податків здійснюють органи фіскальної служби та надсилають громадянам податкові повідомлення-рішення із зазначеною сумою податку та реквізитами для сплати. Нараховану суму податку необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання повідомлення-рішення. У разі якщо платник виявив розбіжності між даними, зазначеними в повідомленні – рішенні та даними, зазначеними в документах на право власності на об’єкт, що підлягає оподаткуванню, він може звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для проведення звірки. Для цього громадянину необхідно пред’явити оригінали документів, які підтверджують його право власності на відповідний об’єкт. Якщо розбіжності будуть підтверджені, то контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове повідомлення — рішення. Попереднє повідомлення — рішення вважається скасованим.. Крім того, звертаємо увагу громадян, в яких відбулись зміни в реєстраційних даних, зокрема  місця проживання, зобов’язані протягом місяця проінформувати про це орган фіскальної служби. Для цього їм необхідно подати до ДПІ за місцем реєстрації заяву за формою № 5ДР. Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, громадяни у визначений законодавством термін отримають податкові повідомлення – рішення про нараховані суми податків, а саме, земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку. Відповідно, вони зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати та уникнути фінансових санкцій.

Ліквідовано центр мінімізації митних платежів

Співробітники податкової міліції Харківщини, під процесуальним керівництвом прокуратури Харківської області,  припинили діяльність центру мінімізації митних платежів, через який протягом 2017-2018 рр. в Україну  було імпортовано  запчастин  до автомобілів на суму понад 100 млн. грн. Про це повідомляє начальник оперативного управління  ГУ ДФС у Харківській області Дмитро Сердюк. В рамках проведення операції «Рубіж — 2018» і розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України було встановлено групу осіб, яка надавала послуги компаніям реального сектора економіки з мінімізації митних платежів при імпорті на митну територію України автомобільних запчастин та інших товарів, переважно з країн Європи, Китаю і Росії за заниженими цінами. Для здійснення незаконної діяльності фігуранти створили ряд підконтрольних підприємств-імпортерів (в т.ч. нерезидентів) для ввезення товарів.  Вони готували від імені підконтрольних компаній — нерезидентів документи для митного оформлення імпортних операцій (контракти, інвойси тощо) і вносили в них неправдиві відомості про вартість, кількість і класифікації  товарів, що імпортуються. Після цього товари оформляли за заниженою митною вартістю. Таким чином протягом 2017-2018 рр. через підконтрольні підприємства фігуранти імпортували запчастини до автомобілів на суму понад 100 млн. грн. На підставі постанов суду проведено обшуки в офісних, складських приміщеннях і за місцем проживання фігурантів. За результатами обшуків вилучено печатки підконтрольних підприємств, печатки  компаній-нерезидентів, грошові кошти, бухгалтерські документи, що свідчать про здійснення протиправної діяльності, чорнові записи, банківські картки та комп’ютерну техніку.

Користуйтеся новими сервісами в Електронному кабінеті

Платники податків мають можливість використовувати новими сервісами в Е-кабінеті під час реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування. Зокрема: в Електронному кабінеті є можливість подати письмові пояснення та копії документів до декількох ПН/РК, якщо вони складені на одного отримувача за одним і тим самим договором або якщо в таких ПН відображені однотипні операції. Однотипними операціями є операції з однаковими кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; для уникнення помилок при складанні РК до ПН платники можуть скоритися сервісом, який дозволяє переглянути повну інформацію щодо ПН з урахуванням всіх зареєстрованих до неї РК кількісних і вартісних показників. Також, ДФС реалізовано автозаповнення додатка 5 до податкової декларації з ПДВ «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» на підставі даних Єдиного реєстру податкових накладних в Електронному кабінеті. Для автозаповнення додатка 5 необхідно при створенні документа звітності в приватній частині Електронного кабінету у верхній панелі навігації обрати пункт «додатково/заповнити на основі даних ДФС». Після чого на підставі відомостей, внесених в ЄРПН, заповнюються дані відповідних таблиць Розділів І та ІІ. Наразі, зазначений сервіс працює в тестовому режимі, проводяться роботи щодо створення сервісу автозаповнення додатків 1 (Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)) та 6 (Довідка (Д6) подається платниками, які заповнюють рядок 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів) до податкової декларації з ПДВ.

29 серпня останній день сплати майнових податків — за нерухоме майно та земельного податку

Керівник Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев зазначив, що фізичні особи (громадяни) несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання. Якщо ж платники податків протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання з плати за землю та податку на нерухоме майно, то вони притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу. Водночас на суму податкового зобов’язання, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст. 129 Податкового кодексу. Власники землі та землекористувачі, крім тих, хто має право на пільгу із земельного податку, сплачують до відповідного місцевого бюджету плату за землю у вигляді земельного податку або орендної плати. Податок на нерухомість сплачується щорічно за минулий рік. Відповідно, у 2018 р. платники податку зобов’язані сплатити податок на нерухомість за 2017 р., який сплачується за місцем розташування об’єкта оподаткування.

Працівники зможуть вимагати підтвердження свого офіційного працевлаштування — законопроект

Працівник не може бути допущений до роботи без: укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, повідомлення ДФСУ про прийняття працівника на роботу. Мінсоцполітики ж пропонує дозволити працівникові контролювати цей процес та отримувати підтвердження виконання власником або уповноваженим ним органом цього обов‘язку в порядку, визначеному законодавством. Такі зміни до ст. 24 КЗпП пропонується внести законопроектом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», який зараз знаходиться на обговоренні в СПО об’єднань профспілок. Інформація про реєстрацію трудових відносин та облік застрахованих осіб у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування та їх ідентифікацію, накопичення, зберігання та автоматизовану обробку інформації про сплату платниками ЄСВ та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат буде розміщена у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Проблеми в роботі Електронного кабінету: як повідомити про це ДФС?

У разі виявлення платником податків технічної та/або методологічної помилки у роботі Електронного кабінету він має право надіслати через Електронний кабінет або в інший спосіб повідомлення про виявлену технічну та/або методологічну помилку. При цьому на сьогодні, у разі виявлення проблем в роботі Електронного кабінету, користувач має право через меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету сформувати та відправити лист про виявлену технічну та/або методологічну помилку за своїм місцем обліку в електронному вигляді.  Слід зазначити, що меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДФС. Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення або вибір із запропонованих наступних реквізитів: регіон в якому знаходиться орган ДФС, орган ДФС, до якого відправляється лист, тип документа, тематика звернення, короткий зміст листа та сканований документ, який необхідно завантажити (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 2 МБ). Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДФС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДФС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДФС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронногокабінету.

Працюючим пенсіонерам збережуть виплати

Проведена пенсійна реформа не передбачає необхідності вибору між пенсією та зарплатою для працюючих пенсіонерів. Навпаки, саме для того, щоб припинити дискримінацію працюючих  пенсіонерів і була проведена пенсійна реформа. Варто зазначити, що одним із результатів пенсійної реформи стало скасування 15-ти відсоткового зменшення пенсійних виплат працюючим пенсіонерам з першого жовтня 2017 року.

В який термін проводиться остаточний розрахунок ЄСВ ФОП-«загальносистемником»?

Суми єдиного соцвнеску, сплачені фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування протягом року (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня звітного року, та до 20 січня року, наступного за звітним роком), враховуються такими платниками при остаточному розрахунку за календарний рік згідно з даними, зазначеними у декларації про доходи та результатів перевірок діяльності таких осіб, що призвела до збільшення або зменшення розміру доходу, який підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. При цьому враховується кількість місяців, протягом яких така особа перебувала на обліку як платник єдиного внеску. Платники формують та подають звіт з ЄСВ один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом. Термін сплати зобов’язань, визначених фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування у звіті, настає в день подання такого звіту. Відповідно єдиний внесок необхідно сплатити до дати його подання включно.

Звірка даних по податку на нерухоме майно

Відповідно до підпункту 266.7.3 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо: — об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; — розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; — права на користування пільгою із сплати податку; — розміру ставки податку; — нарахованої суми податку. У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Платники податків можуть отримати інформаційно-довідкові послуги ДФС в режимі оnline

Суб’єкти господарювання та громадяни мають можливість отримати інформаційно-довідкові послуги в режимі оnline та надати усні звернення громадян, відповідно до Закону «Про звернення громадян» зателефонувавши до Контакт-центру за номером телефону: 0 800 501 007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів — за тарифами операторів мобільного зв’язку), — йдеться у повідомленні на сайті ДФС у Рівненській області. Інформація, яка надається за допомогою автовідповідача, систематизована за напрямками: Кнопка 0 – отримання інформації з питань стану обробки електронної звітності та опрацювання файлів запитів про доходи для призначення субсидій; Кнопка 1 – отримання інформаційно-довідкових послуг; Кнопка 2 – скасування у телефонному режимі посиленого сертифікату або отримання консультації щодо електронного цифрового підпису; Кнопка 3 – залишити усне звернення громадян, відповідно до Закону України «Про звернення громадян»; Кнопка 4 – залишити інформацію на сервіс «Пульс»; Кнопка 5 – залишити інформацію про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон відповідно до ЗУ «Про очищення влади»; Кнопка 6 – залишити повідомлення працівниками ДФС про порушення вимог ЗУ «Про запобігання корупції» іншою особою ДФС; Кнопка 7 – довідкова інформація щодо самостійного пошуку відповідей на запитання у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі та електронної адреси, на яку можна надіслати запитання. Інформаційно-довідкові послуги надаються з 8:00 до 20:00 (крім суботи та неділі).

Центральна ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *