Новини Центральної ОДПІ Харкова

Доступ до всіх квитанцій за результатами обробки податкових накладних незалежно від програмного забезпечення, яким такі податкові накладні надсилались на реєстрацію в ЄРПН

Користувачам Електронного кабінету надано доступ до всіх квитанцій за результатами обробки податкових накладних та розрахунків коригування до них незалежно від способу подання їх на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних (далі – ЄРПН). Платники мають можливість в режимі «ЄРПН» особистого кабінету, крім доступу щодо складених ними чи їх контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування в розрізі відповідних статусів, переглянути та завантажити квитанції за результатами їх обробки  незалежно від програмного забезпечення, яким такі податкові накладні надсилались на реєстрацію в ЄРПН. Нагадуємо, що до ЄРПН вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Запит на отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС можна подати в електронному вигляді

Для платників податку запроваджено новий електронний сервіс, який надає можливість платникам податків подати запит на отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС в електронному вигляді. Подати запит на отримання витягу про стан розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС можна через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету з використанням електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів. Для цього в приватній частині Електронного кабінету платнику податків  необхідно в меню “Заяви, запити для отримання інформації»  обрати «Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС (J1300203)» (далі – Запит), підписати та надіслати. Форма Запиту заповнюється автоматично відповідно до реєстраційних даних платника податків. Звертаємо увагу, що підтвердженням подання в ДФС Запиту є отримання платником податків Квитанції в електронному вигляді, в якій зазначено дату та номер реєстрації відповідного запиту. Витяг за результатами обробки Запиту можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи». У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном:0 800 501 007.

Фізична особа – підприємець не має право на податкову знижку щодо доходів, одержаних виключно від підприємницької діяльності

 Згідно з п.166.3 ст.166 розділу IV Податкового Кодексу України платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 цього Кодексу, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати. Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки визначено у п. 166.3 ст.166 ПКУ. При цьому, відповідно до п.п.166.4.2 п.166.4 ст.166 ПКУ загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 цього Кодексу. Згідно з п.п.14.1.48 п.14.1 ст.14 ПКУ заробітна плата для цілей розділу ІV цього Кодексу — основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом. Отже, фізична особа – підприємець не має право на податкову знижку щодо доходів, одержаних виключно від підприємницької діяльності.

Новий сервіс Електронного кабінету: Автозаповнення платіжних доручень для сплати податків фізичними особами

В Електронному кабінеті для фізичних осіб реалізовано автоматичне заповнення основних реквізитів платіжного доручення на підставі облікових даних платника, відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджетів. Цей сервіс надає можливість платникам податків (фізичним особам): — скоротити час при заповненні платіжних документів; — мінімізувати помилки при заповненні; — сплатити податки. Для користування електронним сервісом необхідно в меню Стан розрахунків з бюджетом приватної частини Електронного кабінету обрати один з податків (платежів) та вибрати одну із платіжних систем.  Після переходу на сайт платіжної системи платнику достатньо вказати суму платежу та підтвердити операцію. Звертаємо увагу, оплата рахунків платником здійснюється з використанням платіжної карти клієнта банку, інші реквізити заповнюються автоматично. Додатково повідомляємо, що у разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0 800 501 007.

За наявності яких підтверджуючих документів допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку або члена його сім’ї не підлягає оподаткуванню ПДФО?

Згідно з п.п. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до загального оподатковуваного доходу платника податку не включаються кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку або члена сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення, дитини, яка перебуває під опікою або піклуванням платника податку, за умови документального підтвердження витрат, пов’язаних із наданням зазначеної допомоги (у разі надання коштів), у тому числі, але не виключно, для придбання ліків, донорських компонентів, протезно-ортопедичних виробів, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів, за рахунок коштів благодійної організації або його роботодавця, в тому числі в частині витрат роботодавця на обов’язковий профілактичний огляд працівника згідно із Законом України від 06 квітня 2000 року № 1645-ІІІ «Про захист населення від інфекційних хвороб» із змінами та доповненнями та на вакцинацію працівника, спрямовану на профілактику захворювань в період загрози епідемій відповідно до Закону України від 24 лютого 1994 року № 4004-ХІІ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» із змінами та доповненнями за наявності відповідних підтвердних документів, крім витрат, що компенсуються виплатами з фонду загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування. Зазначені норми застосовуються юридичною особою – благодійною організацією або роботодавцем платника податку лише за наявності відповідних документів, які підтверджують факт проведення такого лікування та медобслуговування. При цьому, рекомендуємо платникам податку для підтвердження фактично понесених ними витрат, пов’язаних з лікуванням та медичним обслуговуванням, надавати договори, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача), платіжні та розрахункові документи тощо.

Оновлено програмне забезпечення для формування та подання звітності в електронному вигляді

Центральне управління ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу платників, що вийшло чергове доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 27.12.2018 по 07.02.2019 включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.27.*, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними).  Перелік змін та доповнень (версія 1.27.3.0) станом на 07.02.2019: Додано нові версії документів: 1. Для забезпечення приймання розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за формою, яка затверджена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 березня 2018 року № 142: J0303308 – Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва. 2. На виконання наказу Міністерства фінансів України від 15 листопада 2018 року № 897 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»: J0302105 – Податкова декларація з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; J0312105 – Додаток 1 до Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Розрахунок у частині об’єктів житлової нерухомості; J0312205 – Додаток 2 до Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Розрахунок у частині об’єктів нежитлової нерухомості. 3. У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України (далі – Держстат), додано нові версії документів: S0400118 – Структурне обстеження підприємства. Форма № 1-підприємництво (річна) (наказ Держстату 26.07.2018 № 160); S0401001 – Структурне обстеження підприємства. Форма № 2-підприємництво (річна) (наказ Держстату 26.07.2018 № 160); S1300108 – Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах. Форма № 1-ІКТ (річна) (наказ Держстату 06.07.2018 № 117); S1500113 – Звіт про здійснення наукових досліджень і розробок. Форма № 3-наука (річна) (наказ Держстату 09.07.2018 № 142); S2204007 – Звіт про діяльність закладу дошкільної освіти. Форма № 85-к (річна) (наказ Держстату 16.07.2018 № 150).

Виправлення помилок у звіті щодо сум нарахованого ЄСВ до закінчення терміну його подання

Згідно з п. 1 розділу V Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 435), у разі виявлення помилки у Звіті щодо сум нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) до закінчення терміну подання цього Звіту страхувальник повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до контролюючого органу за місцем обліку. Чинним вважається останній електронний або паперовий звіт, поданий страхувальником до закінчення термінів подання звітності, визначених Порядком № 435, який пройшов всі контролі при завантаженні до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб. Якщо страхувальником до закінчення терміну подання Звіту подаються лише окремі таблиці Звіту за поточний звітний період із зазначенням типу форми «скасовуюча», «додаткова» цей Звіт не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався. Тобто у разі виявлення помилки у Звіті до закінчення терміну його подання, страхувальник (у тому числі ФОП та особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, що подають звітність самі за себе) повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до контролюючого органу за місцем обліку. Одночасно нагадаємо, що відповідно до п. 1 розділу І Порядку № 435, cтрахувальники – це платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), зазначені в п. 1 частини першої ст. 4 (роботодавці) Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464), на яких покладено обов’язки нараховувати, обчислювати та сплачувати ЄСВ, а також платники ЄCВ, які зазначені, зокрема, в підпунктах. 4, 5 частини першої ст. 4 Закону № 2464 (фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) та особи, які провадять незалежну професійну діяльність). Пунктом 1 розділу ІІІ Порядку № 435 встановлено, що: ► роботодавці зобов’язані формувати та подавати до контролюючих органів Звіт протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду; ► ФОП, у тому числі ФОП – платники єдиного податку, формують та подають до контролюючих органів Звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом; ► особи, які провадять незалежну професійну діяльність, формують та подають до контролюючих органів Звіт самі за себе один раз на рік до 01 травня року, що настає за звітним періодом.

Туристичний збір: зміни 2019 року

Начальник Центрального управління ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев нагадує, що з 01.01.2019 змінився порядок справляння туристичного збору, а саме: набули чинності зміни щодо розміру ставки, бази справляння та порядку сплати туристичного збору. Туристичний збір є місцевим збором, основні елементи якого визначаються відповідними сільськими, селищними, міськими радами та радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад. З 01 січня 2019 року ставка туристичного збору (далі – збір) встановлюється за рішенням відповідної ради за кожну добу тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) у розмірі до 0,5 % мінімальної заробітної плати – для внутрішнього туризму та до 5 % мінімальної заробітної плати – для в’їзного. Платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення ради про встановлення туристичного збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі). Згідно з рішенням рад, справляння збору може здійснюватися з тимчасового розміщення у таких місцях проживання (ночівлі): ● готелях, кемпінгах, мотелях, гуртожитках для приїжджих, костелах, будинках відпочинку, туристичних базах, гірських притулках, таборах для відпочинку, пансіонатах та інших закладах готельного типу, санаторно-курортних закладах; ● житлових будинках, прибудовах до житлового будинку, квартирах, котеджах, кімнатах, садових будинках, дачних будинках, будь-яких інших об’єктах, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі). Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі). Справляння збору здійснюється податковими агентами. Їх перелік та інформація про таких податкових агентів оприлюднюється на офіційному веб-сайті відповідної ради. Платники збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної ради. Податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад. Зміни внесені до Податкового кодексу України Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».

Автоматизована обробка відомостей про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, які подані в електронному вигляді

Відомості про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, платники податків можуть подати до контролюючого органу в електронному вигляді. Користувачі Електронного кабінету через приватну частину (особистий кабінет) мають можливість подати Повідомлення про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність  в електронному вигляді за ф. №20-ОПП (далі — Повідомлення за ф. № 20-ОПП). Реєстраційні дані платника в Повідомленні за ф. № 20-ОПП заповнюються автоматично на основі даних ДФС, дані щодо об’єктів оподаткування заповнюються платником самостійно. Повідомлення за ф.№20-ОПП опрацьовується повністю в автоматичному режимі та результат опрацювання відображається у Квитанції №2, яку можливо переглянути в режимі «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету. Крім того, дані про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, відображаються в режимі «Облікові дані платника» Електронного кабінету. Обов’язок повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку платника податків про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, встановлений п.63.3 ст.63 Податкового кодексу України. Такі відомості подаються у повідомленні за ф.№20-ОПП протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття об’єкту оподаткування або об’єкту, пов’язаного з оподаткуванням.

Податкові повідомлення – рішення для фізичних осіб в Електронному кабінеті

Для фізичних осіб – платників податків в Електронному кабінеті надано он-лайн доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю. Крім того, в режимі «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету платники податків – фізичні особи мають можливість перегляду даних щодо об’єктів рухомого та нерухомого майна, які є об’єктами оподаткування (земельні ділянки, житлові будинки, квартири, садові (дачні будинки), гаражі, легкові автомобілі тощо), відомості про які отримані з реєстрів інших державних органів та стосовно яких сформовані податкові повідомлення-рішення. Також за необхідністю в Електронному кабінеті за допомогою сервісу «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі та перевірити розрахунки сум податкових зобов’язань по таким податкам.

Куди подається податкова декларація про майновий стан і доходи

Фізична особа — платник податку подає Декларацію за звітний податковий період у встановлені Кодексом строки до контролюючого органу за своєю податковою адресою (п. 3 р. I Інструкції № 859), тобто за місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку в контролюючому органі. У разі якщо платник податку, відповідно до норм чинного законодавства, зобов’язаний (має право) надати річну декларацію, але на той час проживає не за місцем реєстрації (прописки), то ця форма звітності все одно подається до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними. Окрім того, якщо фізична особа знята з реєстрації за однією адресою, але ще не зареєстрована за іншою, то вона все одно повинна подавати декларацію до податкового органу за попередньою податковою адресою. Слід зазначити, що відповідно до ст. 4 Закону України від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. При цьому, такі особи зобов’язані інформувати контролюючі органи про зміну даних, які вносяться до облікової картки, шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб — платників податків за формою № 5ДР. При пред’явленні платником податків довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи до Заяви за формою № 5ДР вноситься інформація щодо адреси реєстрації місця проживання відповідно паспортного документа особи, та адреса фактичного місця проживання/перебування — відповідно інформації, зазначеної в довідці. Таким чином, платник податків — внутрішньо переміщена особа, який подав до контролюючого органу за місцем фактичного проживання/перебування Заяву за формою № 5ДР та пред’явив при цьому довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, і декларацію подає до цього контролюючого органу. Однак якщо такі дії не здійснено, то декларація подається платником податку за адресою (місцезнаходженням) контролюючого органу, який переміщено з тимчасово окупованої території.

Наближається до завершення період пільгового оформлення автівок з іноземною реєстрацією: нюанси сплати акцизного податку з 23 лютого

Керівник Центрального управління ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев вкотре нагадує, що з 22 лютого 2019 року завершується період дії перехідних положень Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів із застосуванням коефіцієнта 0,5. Отже, з 00:00 год. 23 лютого 2019 року акцизний податок стягується у повному обсязі. Таким чином, оформити легковий транспортний засіб із застосуванням коефіцієнта 0,5 можна, якщо до 22 лютого (включно) електронна митна декларація подана на бланку єдиного адміністративного документа, прийнята митницею та стосовно неї відсутні зауваження (наявні необхідні документи, достатня сума коштів тощо). З 23 лютого коефіцієнт 0,5 не застосовується, якщо до 22 лютого оформлено картку відмови чи відкликано митну декларацію і відсутня можливість (у тому числі недостатньо часу) для подання декларантом і прийняття митницею нової митної декларації. У випадку, якщо станом на 22 лютого транспортний засіб заїхав або перебуває в пункті пропуску через державний кордон України та оформлюється чи очікується оформлення попередньої митної декларації, пільговий коефіцієнт також не застосовується.

Строк подання податкової декларації і сплати зобов’язання

Заступник начальника управління Центрального управління ГУ ДФС у Харківській області Дмитро Таран нагадує, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем. Разом з тим, термін сплати податків і зборів, у такому випадку, не переноситься. Тобто, платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання податкової декларації. При цьому платник не повинен враховувати перенесення термінів подання звітності у зв’язку з вихідними чи святковими днями.

Декларування 2019. Дізнайтесь за яких умов подається декларація про майновий стан і доходи

З 1 січня 2019 року розпочалася кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами у 2018 році. Під час кампанії декларування податкові декларації про майновий стан і доходи подають громадяни, які зобов’язані декларувати свої доходи, а також особи, які мають право добровільно подати декларацію для застосування права на податкову знижку. Платник податку зобов’язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у випадках, передбачених Податковим кодексом, зауважив начальник Центрального управління ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев. Так, громадяни, які у 2018 році отримували спадщину чи подарунок, що оподатковуються податком на доходи фізичних осіб; доходи від неподаткових агентів, зокрема, від надання в оренду житла, іноземний дохід, чи отримували дохід від надання послуг з ремонту житла, від організації і проведення розважальних заходів, доходи від репетиторської діяльності та інші повинні подати податкову декларацію про майновий стан і доходи. Декларація за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.15 №859 (у редакції від 06.06.2017 №556), подається до фіскального органу за місцем реєстрації до 1 травня 2019 року. Разом з тим, податкова декларація не подається, якщо платник податку отримував доходи: — від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу; — виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених IV розділом Кодексу; — від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок на доходи фізичних осіб; — у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок.

Зміни з 01.01.2019 року. Як оподатковуються податком на нерухомість будівлі та споруди. сільськогосподарських товаровиробників?

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 №2628-VIII внесені зміни, зокрема, щодо оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки сільськогосподарських товаровиробників. Так, з 1 січня 2019 року не є об’єктом оподаткування податком на нерухомість будівлі та споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб) при дотриманні наступних умов: — такі будівлі та споруди віднесені до класу «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, — такі будівлі та споруди не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку. Оскільки зміни до Кодексу в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, набирають чинності з 01.01.2019, така норма буде враховуватись при обчисленні податку за базовий податковий (звітний) 2019 рік та наступні звітні періоди починаючи з 1 січня 2020 року.

19 лютого 2019 закінчуються терміни подання декларацій з майнових податків та сільськогосподарськими товаровиробниками для отримання статусу платника єдиного податку

Керівник Центрального управління ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев нагадує, що 19 лютого поточного року закінчуються граничні терміни подання юридичними особами:  — декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – це встановлено п.п. 266.7.5 п.266.7 ст. 266 Податкового кодексу України; — податкової декларації з транспортного податку – згідно з п.п. 267.6.4 п. 267.6 ст. 267 Податкового кодексу України; — податкової декларації з плати за землю – згідно з п. 286.2  ст. 286 Податкового кодексу України; — декларації з єдиного податку на 2019 рік і розрахунку частини сільськогосподарського товаровиробництва за 2018 рік для  одержання та підтвердження статусу платника єдиного податку 4-ї групи – відповідно до п.п.298.8.1 п.298.8 ст.298 Податкового кодексу України. Відповідно до норм Податкового Кодексу, платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та транспортного податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають декларації: — декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  — до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування  з розбивкою річної суми рівними частками поквартально; — декларації з транспортного податку —  до контролюючого органу за місцем реєстрації  об’єкта оподаткування з розбивкою річної суми рівними частками поквартально; — декларації з плати за землю – до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки  з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року: —  загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), — контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку); —  звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки – контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки; — розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику; — відомості (довідку) про наявність земельних ділянок – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок. У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

При поданні декларації про майновий стан і доходи у декларантів є вибір

Центральне управління ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що при поданні декларації про майновий стан і доходи, у вінничан є вибір, у який із трьох способів це можна зробити. Перший спосіб – подання декларації особисто або уповноваженою на це особою. Під зазначеним розуміється безпосереднє відвідування податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси. При другому способі – декларацію можна надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. У такому разі потрібно врахувати наступний нюанс: таке відправлення платник податку зобов’язаний здійснити не пізніше, ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації. Третій спосіб подання декларації – найсучасніший – це декларування в електронній формі засобами електронного зв’язку. Утім, якщо вирішите скористатись саме цим шляхом і подати декларацію через „Електронний кабінет платника податків”, що розташований на веб-порталі ДФС України в меню електронних сервісів, врахуйте вимоги законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису (ЕЦП) Отож,  вибір декларування своїх доходів у будь-який із трьох вищеперерахованих способів за вами. Нагадаємо, що податкова декларація про майновий стан і доходи подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси. Триватиме кампанія декларування доходів, отриманих у 2018 році, до 1 травня поточного року. Разом із тим, для громадяни, які мають право на податкову знижку –  впродовж усього 2019 року.

Неприбуткові організації до 1 березня 2019 року разом зі звітом зобов’язані подати фінансову звітність

Неприбуткові організації, які внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2018 рік до контролюючого органу за місцем реєстрації протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного податкового року. Граничним терміном подання звіту за 2018 рік є 1 березня 2019 року, — наголошують в Центральному управлінні ГУ ДФС у Харківській області.  Форма звіту затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553.  Звертаємо увагу, що відповідно до п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України, неприбуткові підприємства, установи та організації разом зі звітом обов’язково подають до контролюючих органів річну фінансову звітність, яка є додатком до звіту та невід’ємною частиною.  Для зручності платники можуть скористатися електронним сервісом «Електронний кабінет» для подання звітності в електронному вигляді за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua.

Доступ до всіх квитанцій за результатами обробки податкових накладних незалежно від програмного забезпечення, яким такі податкові накладні надсилались на реєстрацію в ЄРПН

Користувачам Електронного кабінету надано доступ до всіх квитанцій за результатами обробки податкових накладних та розрахунків коригування до них незалежно від способу подання їх на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних (далі – ЄРПН). Платники мають можливість в режимі «ЄРПН» особистого кабінету, крім доступу щодо складених ними чи їх контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування в розрізі відповідних статусів, переглянути та завантажити квитанції за результатами їх обробки  незалежно від програмного забезпечення, яким такі податкові накладні надсилались на реєстрацію в ЄРПН. Нагадуємо, що до ЄРПН вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Нерухомість в Україні фізичної особи – нерезидента надається в оренду виключно через ФОП – резидента або юрособу – резидента

Центральне управління ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу, що оподаткування доходу від надання нерухомості в оренду регулюється п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Нерухомість, яка розташована на території України і належить фізичній особі – нерезиденту, надається в оренду виключно через фізичну особу – підприємця (ФОП) або юридичну особу – резидента (уповноважених осіб), що виконують представницькі функції такого нерезидента на підставі письмового договору та виступають його податковим агентом стосовно таких доходів. Нерезидент, який порушує норми п. 170.1 ст. 170 ПКУ, вважається таким, що ухиляється від сплати податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) (п.п. 170.1.3 п. 170.1 ст. 170 ПКУ). Підпунктом 170.1.4 п. 170.1 ст. 170 ПКУ встановлено, що вищезазначені доходи оподатковуються податковим агентом під час їх виплати за їх рахунок за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ, тобто 18 відсотків бази оподаткування.

До 20 лютого аграрії мають підтвердити свій статус

Керівник Центрального управління ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев звертає увагу, що сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи подають до 20 лютого поточного року документи, перелік яких визначено у п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПКУ. Серед документів визначено, загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ); звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки; розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (форма розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва затверджена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26.12.2011 № 772); відомості (довідку) про наявність земельних ділянок. Суб’єкти господарювання мають врахувати, що підставами для анулювання реєстрації платника єдиного податку четвертої групи є: неподання повного пакету податкової звітності з обов’язковими додатками до контролюючих органів за місцем основного обліку та за місцезнаходженням земельних ділянок (п. 5) п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України) та менший, ніж 75 відс., розмір частки сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи у попередньому році (п. 4) п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України).

Сума добових для відряджень у 2019 році

Начальник Центрального управління ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев інформує, що до оподатковуваного ПДФО доходу платника податку – фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах зі своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, не включаються витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв’язку з таким відрядженням (добові): — у межах території України, але не більш як 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження; — для відряджень за кордон – не вище 80 євро за кожен календарний день такого відрядження за офіційним обмінним курсом гривні до євро, установленим НБУ, в розрахунку за кожен такий день, як це визначено пп. 170.9.1 Податкового кодексу України. Зазначимо, що відповідно до рн 8 Закону «Про Державний бюджет України на 2019 рік» мінімальна заробітна плата з 1 січня 2019 року становить 4173 гривні. Отже, в 2019 році неоподатковувана податком на доходи фізичних осіб сума добових для відряджень у межах території України складає 417,3 грн. При цьому, сума збільшення розміру добових витрат на відрядження понад встановлені норми включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та, відповідно, відображається в податковому розрахунку за ф. №1ДФ як додаткове благо.

Які ставки туристичного збору застосовують суб’єкти господарювання у разі, якщо сільські, селищні, міські ради не переглянули ставки на 2019 рік?

З 1 січня 2019 року набув чинності Закон України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628), яким внесено зміни до порядку оподаткування, в тому числі і в частині туристичного збору. Обов’язок з прийняття рішень про встановлення місцевих податків та зборів відповідно до п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) покладено на сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (далі – Ради). При прийнятті рішень обов’язково визначаються всі елементи податку або збору, передбачені рн. 7 ПКУ, з дотриманням критеріїв, встановленим розд. ХІІ ПКУ для відповідного місцевого податку чи збору (п.п. 12.3.2 п. 12.3 ст. 12 ПКУ). Серед передбачених рн. 7 ПКУ елементів туристичного збору, що обов’язково відповідно до п.п. 12.4.3 п. 12.4 ст. 12 ПКУ визначаються Радами при встановленні податків, у рн. 268 ПКУ, частково або повністю змінено для туристичного збору визначення бази оподаткування, ставок, платників, податкових агентів, порядку обчислення та сплати податкових зобов’язань. Таким чином, для забезпечення умов справляння туристичного збору у 2019 році встановленими ПКУ необхідними умовами, що мають бути реалізованими у рішеннях Рад, є не тільки затвердження ставок Збору, але й запровадження (або не запровадження) авансових внесків, визначення та оприлюднення переліку податкових агентів. Податкове законодавство складається як із ПКУ, так і нормативно-правових актів, прийнятих на підставі та на виконання Кодексу органами місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, за правилами, встановленими Кодексом (п. 3.1 ст. 3 ПКУ). Зокрема, до повноважень Рад щодо податків та зборів віднесено, зокрема встановлення ставок туристичного збору та визначення переліку податкових агентів зі Збору згідно із рн. 268 ПКУ, яка з 1 січня 2019 викладена у оновленій редакції щодо основних, передбачених рн. 7 ПКУ, елементів туристичного збору. Рішення органів місцевого самоврядування, які прийняті до 1 січня 2019 року, не відповідають нормам ПКУ за основними елементами туристичного збору. Таким чином, для забезпечення умов справляння туристичного збору у 2019 році встановленими ПКУ необхідними умовами, що мають бути реалізованими у рішеннях Рад, є затвердження ставок туристичного збору та визначення і оприлюднення переліку податкових агентів. Нормами кодексу передбачено,  що у разі якщо органи місцевого самоврядування не прийняли рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, такі податки до прийняття рішення справляються із застосуванням їх мінімальних ставок.

Дохід фізичної особи у вигляді прощеної суми боргу на придбання житла підлягає оподаткуванню

Згідно з нормами статті 164 Податкового кодексу України, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, анульованого кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним із процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати на 1 січня звітного року є додатковим благом та підлягає оподаткуванню. Боржник самостійно сплачує ПДФО та військовий збір з таких доходів та відображає їх у річній податковій декларації. Про це нагадують в Центральному управлінні ГУ ДФС у Харківській області. Фізичним особам – платникам податку на доходи фізичних осіб за кредитом, отриманим на придбання житла (іпотечний кредит), встановлено право на сплату суми податкового зобов’язання, нарахованої на суму боргу, прощеного кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності, протягом трьох років починаючи з року, в якому задекларовано суму такого податкового зобов’язання. Платник податку самостійно розраховує суми розстрочення таких податкових зобов’язань та сплачує рівними частинами кожного календарного кварталу до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня, до 20 жовтня і до 20 січня). Для оформлення розстрочки платник разом із декларацією подає до контролюючого органу письмову заяву довільної форми. В заяві вказуються дані про суму прощеного (анульованого) кредитором боргу (кредиту й/або відсотків), підтверджену відповідними документами кредитора, та стисле пояснення обставин, що призвели до виникнення необхідності здійснення розстрочення задекларованої суми податкового зобов’язання.

В Електронному кабінеті платники податків можуть скористатись 80 – р сервісами та послугами

Одним із важливих завдань органів ДФС є створення комфортних умов для бізнесу, зокрема забезпечення якісного обслуговування платників, електронізація сервісів, які дозволять обслуговувати платників дистанційно, а також зменшити витрати часу на адміністрування податкових платежів. З цією метою в лютому 2016 року розпочав свою роботу модернізований сервіс «Електронний кабінет платника». За три роки Е-Кабінет наповнився 80-ма сервісами та послугами. Зокрема, тут платники податків можуть отримати таку інформацію, як: податковий календар; стан розрахунків з бюджетом; листування з органами ДФС; облікові дані; пошук інформації в реєстрах ДФС; подання заяв/запитів; подання декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді; сплата податків (для фізичних осіб); перегляд даних СЕА ПДВ; інформація з реєстрів; дані про взяття на облік платників; реєстр страхувальників; дані реєстру платників ПДВ; реєстр платників єдиного податку; інформація про РРО; інформація про книги ОРО; дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального; інформація з інших реєстрів тощо. З початку 2019 року можливості Електронного кабінету розширено і удосконалено. Відтепер платники податків можуть скористатись ще й такими  сервісами, як: — автоматичне заповнення основних реквізитів платіжного доручення на підставі облікових даних платника, відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджетів (http://if.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/366720.html); — подання запиту на отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС в електронному вигляді (http://if.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/366875.html); — он-лайн доступ до відомостей про об’єкти рухомого та нерухомого майна, які є об’єктами оподаткування (транспортні засоби, об’єкти нерухомості тощо), що надходять до ДФС з відповідних реєстрів інших державних органів (http://if.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/367070.html); — вхід до приватної частини (особистого кабінету) з обранням типу особи, якою здійснюється вхід та проводиться електронна ідентифікація (http://if.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/367679.html); — он-лайн доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю (http://if.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/367402.html); — доступ до всіх квитанцій за результатами обробки податкових накладних та розрахунків коригування до них незалежно від способу подання їх на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних http://if.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/367638.html; — подання Повідомлення про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність  в електронному вигляді (http://if.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/367677.html). Довідково: у січні п.р. через Електронний кабінет відзвітували 10082 платників податків Прикарпаття, тоді як у січні 2018 року їх кількість склала лише 5352 особи. Відтак, кількість е-платників збільшилась майже в 2 рази. Загалом за перший місць 2019 року звітність в електронному вигляді подали 26,4 тисячі платників.

19 лютого 2019 закінчуються терміни подання декларацій з майнових податків та сільськогосподарськими товаровиробниками для отримання статусу платника єдиного податку

Центральне управління ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що 19 лютого поточного року закінчуються граничні терміни подання юридичними особами:  — декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки –це встановлено п.п. 266.7.5 п.266.7 ст. 266 Податкового кодексу України; — податкової декларації з транспортного податку – згідно з п.п. 267.6.4 п. 267.6 ст. 267 Податкового кодексу України; -податкової декларації з плати за землю – згідно з п. 286.2  ст. 286 Податкового кодексу України; — декларації з єдиного податку на 2019 рік і розрахунку частини сільськогосподарського товаровиробництва за 2018 рік для  одержання та підтвердження статусу платника єдиного податку 4-ї групи – відповідно до п.п.298.8.1 п.298.8 ст.298 Податкового кодексу України. Відповідно до норм Податкового Кодексу, платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та транспортного податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають декларації: — декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  — до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування  з розбивкою річної суми рівними частками поквартально; — декларації з транспортного податку —  до контролюючого органу за місцем реєстрації  об’єкта оподаткування з розбивкою річної суми рівними частками поквартально; — декларації з плати за землю – до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки  з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року: —  загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), — контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку); —  звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки – контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки; — розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику; — відомості (довідку) про наявність земельних ділянок – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок. У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Декларування доходів: в дію введено нові коди бюджетної класифікації ПДФО та військового збору

Начальник Центрального управління ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев нагадує. З метою належного ведення оперативного обліку податку (збору), ДФС наказом від 27.12.2018 № 873 «Про затвердження внесення Змін до наказу ДФС від 10.04.2015 № 267» введено у дію нові коди бюджетної класифікації: 11010501 — «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов’язковому декларуванню»; 11011001 — «військовий збір, що сплачується за результатами декларування». Таким чином, платники податку — фізичні особи, які відповідно до розділу IV Кодексу зобов’язані сплатити податок, але звільнені від подання декларації (при нотаріальному посвідченні договорів та/або при видачі свідоцтв про право на спадщину тощо) сплачують: податок по коду платежу «11010501» — «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов’язковому декларуванню»; військовий збір по коду платежу «11011000» «військовий збір». Уразі, якщо платник податку — фізична особа зобов’язаний подати декларацію, визначити та сплатити свої податкові зобов’язання, то в такому випадку платник податку сплачує: податок по коду платежу «11010500» — «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»; військовий збір по коду платежу «11011001» — «військовий збір, що сплачується за результатами декларування». Крім того, слід зазначити, що п.п. 168.4.1 п. 168.4 ст. 168 Кодексу передбачено, що податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України. 

Декларуємо доходи у 2019 році

Заступник начальника Центрального управління Дмитро Таран інформує, що відповідно до п. 179.1 ст. 179 Кодексу платник податку зобов’язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) у випадках передбачених розділом IV розділом Кодексу. Разом з тим, відповідно до п. 179.2. рн. 179 Кодексу обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи: від податкових агентів, які згідно з IV розділом Кодексу не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу; виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених IV розділом Кодексу; від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до IV розділом Кодексу; у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 Кодексу.  При цьому п.п. 168.4.5 п. 168.4 ст. 168 Кодексу передбачено, що фізична особа, відповідальна згідно з вимогами розділу IV Кодексу за нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб, сплачує (перераховує) його до відповідного бюджету:  а) у разі коли така фізична особа є податковим агентом, — за місцем реєстрації у контролюючих органах, а у випадках, передбачених цим Кодексом, — за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості); б) у разі нотаріального посвідчення договорів купівлі-продажу майна резидентами та нерезидентами, посвідчення договорів дарування чи видачі свідоцтв про право на спадщину нерезидентам – за місцем нотаріального посвідчення таких договорів (одержання свідоцтв); в) в інших випадках – за її податковою адресою, а у випадках, передбачених цим Кодексом, — за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості).

Платникам податків надано доступ до усіх квитанцій за результатами обробки податкових накладних

Керівник Центрального управління ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев інформує, що користувачам Електронного кабінету надано доступ до усіх квитанцій за результатами обробки податкових накладних та розрахунків коригування до них незалежно від способу подання їх на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних (далі – ЄРПН). Платники мають можливість у режимі «ЄРПН» особистого кабінету, крім доступу щодо складених ними чи їх контрагентами податкових накладних або розрахунків коригування у розрізі відповідних статусів, переглянути та завантажити квитанції за результатами їх обробки  незалежно від програмного забезпечення, яким такі податкові накладні надсилались на реєстрацію в ЄРПН. Нагадуємо, що до ЄРПН вносяться відомості щодо податкових накладних або розрахунків коригування, які прийняті та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з приймання готівки для подальшого переказу

Центральне управління ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що Національним банком України у листі від 29.01.2019 №57-0007/5109  висловлено позицію щодо порядку проведення переказу коштів у межах України, який регулюється Законом України від 5 квітня 2001 року №2346 «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» (далі – Закон №2346). Внесення готівкових коштів для подальшого переказу за допомогою платіжних пристроїв (до яких згідно з п.1.32² рн.1 Закону №2346 належать і програмно-технічні комплекси самообслуговування (далі – ПТКС), відповідно до п.21.1 ст.2 Закону №2346, є одним із шляхів ініціювання переказу коштів. Враховуючи зазначене, а також норми Закону України від 12 липня 2001 року №2664 «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», відповідно до яких діяльність з переказу коштів є фінансовою послугою, НБУ вважає, що надання можливості користувачам ініціювати переказ коштів (у тому числі за допомогою ПТКС) є надання послуги з переказу коштів. Відповідно до норми п.3 ст.3, п.2 ст.9 Закону України  від 6 липня 1995 року №265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» під час здійснення операцій комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням ПТКС (за винятком ПТКС, що дають змогу користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів) необхідно застосовувати  реєстратори розрахункових операцій (касові апарати).

Власники авто, які почали використовувати біопаливо, можуть отримати податкову знижку

Заступник начальника Центрального управління Дмитро Таран інформує, що фізичні особи-власники транспортного засобу, які переобладнали свої авто під біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива), можуть отримати часткову компенсацію своїх витрат у вигляді податкової знижки. Для цього необхідно подати до державної податкової інспекції за місцем проживання Податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2018 рік (далі – Декларація), а також сертифікат відповідності для транспортного засобу та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт). Крім того, платник податків, який має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, також подає до органів ДФС відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема: квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, копії договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця. У зазначених документах обов’язково має бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строку їх продажу (виконання, надання). Процедура переобладнання транспортних засобів, зокрема, для роботи на газовому моторному паливі та альтернативних видах рідкого і газового палива, встановлена Порядком переобладнання транспортних засобів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2010 року №607 «Про затвердження Порядку переобладнання транспортних засобів», із змінами та доповненнями (далі – Порядок). Відповідно до Порядку після переобладнання транспортного засобу в індивідуальному порядку власник обирає організацію з оцінки відповідності та подає заяву про проведення оцінювання відповідності транспортного засобу вимогам правил, нормативів і стандартів України. За результатами такого оцінювання видається сертифікат відповідності для переобладнаних транспортних засобів, свідоцтво про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху та акт технічної експертизи або сертифікат відповідності для інших транспортних засобів, які переобладнані. Платник податку має право включити до податкової знижки фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу. При цьому, загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ. Звертаємо увагу, граничний термін подання Декларації для реалізації права на податкову знижку за 2018 рік – 31 грудня 2019 року. Право на отримання податкової знижки у 2019 році щодо витрат, понесених у 2018 році, на наступний рік не переноситься.

Доступ в Електронному кабінеті до інформації щодо відповідності платника податку критеріям ризиковості

В Електронному кабінеті платникам надано он-лайн доступ до інформації щодо відповідності платника податку критеріям ризиковості, визначених відповідно до пункту 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в  Єдиному реєстрі податкових накладних». Інформація про відповідність платника критеріям ризиковості (у разі її наявності) відображається в особистому кабінеті із зазначенням пункту таких критеріїв, а також дати внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків. Крім того, в Електронному кабінеті платники мають доступ до показників: D (навантаження за останні 12 календарних місяців), Р (сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування кількісних і вартісних показників, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних у звітному періоді) в розрізі періодів, та позитивної податкової історії платника податку за визначеними критеріями.

До уваги власників транспортних засобів на іноземній реєстрації, брокерів та декларантів!

О 24:00 22 лютого 2019 року закінчується період дії перехідних положень Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів із застосуванням коефіцієнта 0,5. Кожен день вагань зменшує шанси скористатися наданою законом пільгою та отримали можливість безперешкодно користуватись ввезеним автомобілем. Безпосередньо 22.02.2019 скористатися пільгою зможуть тільки ті громадяни, на транспортні засоби яких буде прийнята митницею електронна митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа з повним пакетом документів та достатньою сумою сплачених митних платежів. Дія Закону України від 08.11.2018 № 2611- VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» в частині пільгового режиму оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів із застосуванням коефіцієнту 0,5 НЕ БУДЕ ПОШИРЮВАТИСЯ у випадках, якщо до 22.02.2019 (включно): — оформлено картку відмови чи відкликано митну декларацію та відсутня можливість (у тому числі недостатньо часу) для подання декларантом і прийняття 22.02.2019 митницею нової митної декларації, по якій відсутні зауваження і транспортний засіб може бути оформлено у вільний обіг; — транспортний засіб заїхав або перебуває в пункті пропуску через державний кордон України та оформлюється чи очікується оформлення попередньої митної декларації; — транспортний засіб на підставі попередньої митної декларації ввезено на митну територію України, але не доставлено до місця прибуття, зазначеного у попередній митній декларації – транспортний засіб на підставі попередньої митної декларації ввезено на митну територію України, доставлено до місця прибуття, зазначеного у попередній митній декларації, але декларантом не подано або митницею не прийнято митну декларацію на транспортний засіб для оформлення в режимі імпорту. Вже з 00:00 23 лютого 2019 року акцизний податок буде стягуватися у повному обсязі.

Членські внески: чи потрібен РРО?

Основним нормативно-правовим актом, що регулює розрахунки за готівку, є Закон України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон N 265), який є спеціальним законом. Встановлення вимог щодо проведення розрахункових операцій за готівку іншими законами, крім Податкового кодексу України (далі – Кодекс), заборонено. Статтею 2 Закону N 265 визначено, що розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця. Розрахунковий документ – це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, надрукований у випадках, передбачених Законом N 265, і зареєстрований у встановленому порядку РРО або заповнений вручну. Статтею 24 Закону України від 22 березня 2012 року N 4572-VI «Про громадські об’єднання» встановлено, що громадське об’єднання зі статусом юридичної особи для виконання своєї статутної мети (цілей) має право володіти, користуватися і розпоряджатися коштами та іншим майном, яке відповідно до закону передане такому громадському об’єднанню його членами (учасниками) або державою, набуте як членські внески, пожертвуване громадянами, підприємствами, установами та організаціями, набуте в результаті підприємницької діяльності такого об’єднання, підприємницької діяльності створених ним юридичних осіб (товариств, підприємств), а також майном, придбаним за рахунок власних коштів, тимчасово наданим у користування (крім розпорядження) чи на інших підставах, не заборонених законом. Пунктом 8 розділу I Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 N 148 (далі – Положення N 148), визначено, що каса – це приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі, зберігання готівки, інших цінностей, касових документів. Таким чином, сплата виключно вступних, членських і цільових внесків згідно із Законом N 265, не є розрахунковою операцією за товари (послуги), таким чином зазначені операції можуть здійснюватись у касі підприємства без застосування РРО. В той же час, членські внески повинні оприбутковуватись у відповідності до вимог Положення N 148. При цьому, звертаємо увагу на те, що під виглядом членських внесків часто приховується оплата за товари/послуги, які суб’єкти господарювання надають своїм тимчасовим членам, які фактично є споживачами таких товарів/послуг. В такому разі застосування РРО є обов’язковим.

За порушення терміну реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної в ЄРПН передбачений штраф

Начальник Центрального управління ГУ ДФС у Харківській області Юрій Зайцев попереджає платників податків, що за реєстрацію розрахунку коригування до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) із перевищенням встановленого Податковим кодексом України (далі – Кодекс) терміну застосовуються штрафні санкції. З 1 січня 2017 року реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: — для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, — до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; — для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, — до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом. Порядок та умови застосування контролюючим органом штрафних санкцій за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в ЄРПН визначено статтею 120-1 розділу II Кодексу. Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Кодексу порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу. Що стосується реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних, які не надаються отримувачу (покупцю), то пунктом 120-1.2 статті 120-1 Кодексу передбачено, що відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 Кодексу, податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, — тягне за собою накладення на платника податку штрафу у розмірі 50 відсотків суми податкових зобов’язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено. Отже, за порушення термінів реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН або відсутність реєстрації податкової накладної в ЄРПН штрафні санкції, визначені Кодексом, не застосовуються виключно до податкових накладних, що не надаються отримувачу (покупцю) та складені на постачання товарів/послуг для операцій, які: — звільнені від оподаткування; — оподатковуються за нульовою ставкою.

Доступ в Електронному кабінеті до інформації щодо відповідності платника податку критеріям ризиковості

В Електронному кабінеті платникам надано он-лайн доступ до інформації щодо відповідності платника податку критеріям ризиковості, визначених відповідно до пункту 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в  Єдиному реєстрі податкових накладних». Інформація про відповідність платника критеріям ризиковості (у разі її наявності) відображається в особистому кабінеті із зазначенням пункту таких критеріїв, а також дати внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків. Крім того, в Електронному кабінеті платники мають доступ до показників: D (навантаження за останні 12 календарних місяців), Р (сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування кількісних і вартісних показників, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних у звітному періоді) в розрізі періодів, та позитивної податкової історії платника податку за визначеними критеріями. 

Харківська митниця ДФС: до якого часу треба встигнути оформити транспортний засіб за пільговою ставкою

Харківська митниця ДФС нагадує громадянам, які планують придбати та розраховують встигнути здійснити оформлення транспортних засобів до завершення пільгового періоду застосування ставки акцизного податку (коефіцієнт 0,5) для митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією, що:  1. 24:00 22 лютого 2019 року закінчується період дії перехідних положень Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів із застосуванням коефіцієнта 0,5. З 00:00 23 лютого 2019 року акцизний податок стягується у повному обсязі.  2. Оформити легковий транспортний засіб із застосуванням коефіцієнта 0,5 по оподаткуванню акцизним податком громадянин: ЗМОЖЕ: якщо до 22.02.2019 (включно) подана з метою оформлення транспортного засобу для вільного обігу та прийнята митницею електронна митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа, по якій відсутні зауваження (наявні необхідні документи, достатня  сума коштів тощо);   НЕ ЗМОЖЕ: якщо до 22.02.2019 (включно) оформлено картку відмови чи відкликано митну декларацію і відсутня можливість (у тому числі недостатньо часу) для подання декларантом і прийняття митницею нової митної декларації, по якій відсутні зауваження і транспортний засіб може бути оформлено у вільний обіг; якщо станом на 22.02.2019 транспортний засіб заїхав або перебуває в пункті пропуску через державний кордон України та оформлюється чи очікується оформлення попередньої митної декларації.

Граничний термін подання е-декларацій – 31 березня 2019 року!

З 01 січня 2019 року розпочався черговий етап подання особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічних декларацій за 2018 рік. Граничний термін подання е-декларацій – 31 березня 2019 року! Окремо слід звернути увагу: відповідно до частини другої статті 52 Закону України від 14 жовтні 2014 року №1700 – VII «Про запобігання корупції», у разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року (96050 гривень), зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство у Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, який був затверджений рішенням Національного агентства N3 від 10.06.2016 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за N 959/29089). Відповідно до пункту 6 Розділу II зазначеного Порядку, суб’єкти декларування письмово повідомляють про це Національне агентство шляхом подання відповідного електронного повідомлення до Реєстру через власний персональний електронний кабінет.

Валютні новації-2019: використання готівкової валюти та банківських металів

Центральне управління ГУ ДФС у Харківській області повідомляє платників податків та зборів, що з 7 лютого почали діяти нові правила роботи з іноземною валютою, які затверджені Законом України від 21 червня 2018 року №2473-VIII «Про валюту і валютні операції»(далі – Закон № 2473). Вони поширюються на всіх суб’єктів, які займаються зовнішньоекономічною діяльністю, у тому числі і фізичних осіб. З поміж основних змін – збільшується граничний строк здійснення розрахунків за експортно-імпортними контрактами зі 180 до 365 днів. Також скасовується валютний нагляд за експортно-імпортними операціями до 150 тис. рн.; скасовуються індивідуальні ліцензії на валютні операції та запроваджується система е-лімітів (для здійснення господарської діяльності юридичній особі не більше 2 млн. євро протягом календарного року); скасовується процедура реєстрації резидентами в НБУ зовнішніх запозичень; скасовуються спеціальні санкції за порушення строків розрахунків (індивідуальний режим ліцензування та призупинення зовнішньоекономічної діяльності); скасовується щоквартальне декларування валютних цінностей, доходів та майна, що знаходяться за межами України; Крім того дозволяється вільне використання резидентами рахунків в іноземних фінансових установах та здійснення через такі рахунки валютних операцій (крім операцій з переказів коштів з України на такі рахунки); дозволяється здійснення операцій за рахунками в українських фінансових установах юридичних осіб-нерезидентів. Відповідно до Закону №2473 ДФС як орган валютного нагляду здійснюватиме валютний нагляд за дотриманням резидентами (крім уповноважених установ) та нерезидентами вимог валютного законодавства. Фінансова санкція за порушення строків розрахунків залишається незмінною. Порушення резидентами строку розрахунків, встановленого статтею 13 Закону №2473, тягне за собою нарахування пені за кожний день прострочення в розмірі 0,3 відсотка суми неодержаних грошових коштів за договором чи вартості недопоставленого товару. Загальний розмір нарахованої пені обмежується і не може перевищувати суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару). Звертаємо увагу, що у випадку встановлення граничних строків розрахунків обмеження також стосуються не лише товарів, а й експорту послуг, прав інтелектуальної власності та (або) інших немайнових прав. На сьогодні діючим законодавством обмеження строків розрахунків при експорті послуг поширюється лише на транспортні і страхові послуги. Слід зазначити, що внаслідок втрати із 07 лютого 2019 року чинності Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» у зв’язку з набуттям чинності Закону №2473, останнім періодом, за який суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності необхідно буде подавати Декларацію про валютні цінності, доходи та майно, що належать резидентам України і знаходяться за її межами, є 2018 рік (станом на 01.01.2019 року).

Про грошову оцінку сільськогосподарських земель у 2019 році

Згідно інформації, отриманої від Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру,  наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16.11.2018 №552 «Про затвердження технічної документації із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення» затверджено відповідну технічну документацію. Наказ набрав чинності з 01.01.2019 року. Доступ до перегляду нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів можливо здійснювати на сайті Держгеокадастру України за адресою: https://ngo.land.gov.ua. До уваги платників: у ході камеральних перевірок податкових декларацій з плати за землю та податкових декларацій платника єдиного податку четвертої групи буде використано   інформацію  Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.

До завершення «Кампанії декларування-2019» залишається 75 днів

Центральне управління ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу громадян, котрі у 2018 році отримали доходи, з яких не було сплачено податок на доходи фізичних осіб, що вони мають обов’язок подати декларацію, визначити та сплатити податкові зобов’язання з ПДФО та військового збору. Нагадуємо, Кампанія декларування доходів, отриманих у 2018 році триває до 1 травня 2019 року. Для громадян, які мають право на податкову знижку термін подання декларації – до 31 грудня 2019 року. Декларацію про майновий стан і доходи громадянам необхідно подати до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси. Час спливає швидко, тому звертаємося з проханням до громадян області, не відкладати подання декларації на останні дні, та вчасно і без черг виконати свій громадянський обов’язок.

 Центральне управління ГУ ДФС у Харківській області

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *